Ontledinge

April 7, 2008 at 7:01 am Leave a comment

deur Roon Lewald

I
Psalm 34, 5: Ek het die HERE gesoek, en Hy het
my geantwoord en my uit al my vrees gered.

Onbegryplike Onwese,
jou lugleegte
suig die vrese uit
my oopgestote hart
en vul dit met die liefde
wat jou Skepping eis.

II
Beur nie teen die prikkels nie

Wees ‘n groot, sterk trekdier
in bewussyn van jou krag
maar met genoeg verstand
om te besef:
dis nou die Boer se hand
wat my wil inspan;
en dan
sy overmydelike juk te tob
sodat dit nie skuur nie
as jy uur na uur
geduldig oor sy akker plof.

III
I Korinthiërs 13: … maar noudat ek ‘n man is,
het ek die dinge van ‘n kind afgelê.

Dit wat ek kon leer in al die jare
sedert ek ‘n kind was
is nie juis waffers nie.
Maar dalk is ek tóg ‘n stukkie nader
aan die dowwe ruit waardeur ons loer,
en miskien is dit hoekom ek stadigaan
beginne ongeduldig word
om nóg duideliker te sien.

—00—

ANALYSES

I
Psalm, 34, 5: I sought the Lord, and he answered me and took away all my
fears.

Unknowable, I sought you,
and you drained my heart of fear
and filled it with the awe I owe
to your Creation.

II
Do not strain against the yoke

Be as an ox:

patient, persevering,
secure  in your quiet strength,

but wise enough to know:
this is the Farmer’s hand,
yoking me to plod again
across my dusty, destined sod.

III
I Corinthians 13: But now that I am a man,
I have put down the things of a child…

Oh well, I suppose
I haven’t learned that much
since I was a child;
but perhaps I am
a little closer to the Glass
through which we peer;
perhaps that is why
I’m more impatient now
to see what lies behind.

Entry filed under: Afrikaans, Exegesis, Lewald, Poësie, Poetry.

Cross-overs in Poetry Lincoln Memorial

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Haai!

  • 235,582

Dorpsbewoners

Argiewe

Onlangse Lesers

View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile View My Profile

Kalendar

April 2008
S M T W T F S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

del.icio.us


